CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 5, 2009

Herald Catholic Bikin Gempak

Baru-baru ni Persatuan Ulama Malaysia menentang sekerasnya keberanian akhbar Herald Catholic versi bahasa melayu menggunakan nama Allah sebagai tuhan mereka di dalam penerbitan. Aku pun ade terbaca jugak kat laman web akhbar tu, memangla penuh dengan ayat-ayat yang ntah hape2 ntah. Merapu-rapu je diaorang tulis. Dah tu, siap cakap yang bukan-bukan lagi tentang Allah S.W.T.

Mungkin diaorang berani wat macam tu sebab kita macam tak ada kuasa nak menghalang. Bagi aku tindakan akhbar tersebut sememangnya 'kurang ajar' dan melampaui batas. Sebagai penganut agama Islam, tidakkah kita rasa seperti agama kita di cabar? tidakkah kita rasa tercabar?

Walau bagaimanapun dakyah yahudi ni memang dah banyak dan ada di merata-rata. Macam-macam artikel yang di keluarkan oleh pihak berkenaan tentang agama Islam yang sememangnya akan meragukan kita sebagai umat Islam. Jadi, sebagai jalan untuk menepis semua dakyah ini adalah kita haruslah memperkukuhkan akidah dan menguatkan akidah dan kita sebagai umat Islam terutama sekali harus tahu menilai sesuatu yang baik dan yang buruk.

Antara jalan untuk membantu kita untuk menilai apa yang baik dan apa yang buruk adalah kita haruslah memperlengkapkan diri kita dengan ilmu pengetahuan agama yang tinggi. Tak kira lah dari mana background akademik kita. Luar atau dalam negara. Jika kita umat Islam, kita semua adalah bersaudara. Jadi, selamatkanlah saudara kita yang dah terpesong atau melencong ke 'arah' yang bercanggah...

0 comments: