CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 13, 2009

Dunia oh Dunia: Hensem Jangan Disangka Lelaki Sejati.

Shayne Thomas Ward (Gambar Hiasan)
Isu gay, lesbian, pengkid, maknyah?? Mungkin ramai dikalangan kita memandang remeh tentang isu ini. Aku pernah terbaca realiti kehidupan seorang wanita yang terpaksa hidup merana kerana terjebak dengan cinta palsu golongan ini. Akhirnya ditinggalkan kerana lelaki tersebut sebenarnya lebih tertarik dengan kaum sejenisnya walaupun dia mempunyai rupa paras dan penampilan yang sempurna sebagai seorang lelaki maskulin. Lelaki yang dipercayai itu rupa-rupanya adalah talam 13 muka.
Agak sukar bagi kita untuk mengenali kriteria-kriteria yang dimiliki oleh golongan ini kerana pada kebiasaannya mereka pandai bersembunyi di sebalik karektor mereka. Mereka yang memiliki paras rupa yang macho agak senang untuk menyembunyikan kriteria sebenar mereka. Aku tak bermaksud mengatakan semua lelaki hensem tu gay, tapi berdasarkan kebiasaan. Bagi perempuan pula mudah tertipu dengan ketampanan dan kehenseman yang dimiliki oleh kaum lelaki. Siapa yang menolak kepada kecantikan?? Di dunia ini semua orang sukakan kepada kecantikan. Akan tetapi kecantikan dan kehenseman itu tidak selamanya akan menjadi milik kita yang abadi. So, bijaklah dalam menilai sesuatu..

Jangan tersalah sangka jika anda didatangi seorang lelaki lembut, anda tentu terus melabel dia sebagai gay atau golongan yang seumpama dengannya walhal siapa tahu dia adalah seorang lelaki yang menjalani kehidupan yang normal seperti lelaki lain??

Seingat aku, sewaktu aku kecil dulu, aku pernah meminati satu boyband inggeris yang popular, salah seorang dari mereka memiliki karektor yang maskulin dan macho sebagai lelaki tulen. Aku mengikuti perkembangan mereka sehingga kini. Kesemua ahli boyband itu telah berkahwin kecuali dia sahaja. Setelah aku selidiki, ternyata dia adalah seorang gayboy! Hmm.. aku terus nak termuntah. Sekarang aku sudah tidak berminat dengan mereka, cuma minat mendengar lagu dendangan mereka sahaja.

Mengikut pengamatan aku, ramai dikalangan gay adalah lelaki yang maskulin. Bagaimana untuk mengenali mereka? Mungkin artikel dibawah dapat menjawap persoalan ini.

Cara Untuk Tahu Bagaimana Lelaki Itu Gay?

1. Mamat yang metrosexual dan berbadan tough.

2. Yang jenis agak agak lembut cara percakapan, bila tengok jantan lain yg hensem, lagak macam cacing kepanasan inginkan belaian sayang songsang.

3. Kalau kat dalam komuter atau LRT, kalau tangan dia bergesel dengan tangan anda lelaki Melayu dan stay di situ saja, confirm 100% orang tu gay.

4. Anda lelaki bila dia tengok kita, kita tengok dia balik, bila kita tengok dia balik, dia pandang tempat lain macam dia tu macho, ini yang jenis alpha male..

5. You can’t judge a book by its cover but you can tell a look by its lover.

Tambahan..kalau pergi opis anda Lelaki…

1. Baju kemeja body fit, branded..jenama famous Renoma or Padini.

2. Kasut petak munjung hujung punyerlah panjang…

3. Pakai perfume mahal2 laa…lelaki straight tak suka sgt bau wangi2 nie.

4. Rambut stylo…fesyen ala2 gayboy..spicky..

5. Pakaian aeksesori seperti cincin dan gelang tangan.

6. Suka dengar lagu Mariah Carey pasang dalam kereta.

Kesimpulannya, mereka golongan gay melayu ini dah bertapak ramai di Malaysia dan diharapkan post entry ini dapat membantu kaum wanita. Manalah tahu ciri-ciri diatas dapat menghindarkan anda bersuamikan gay, bertunang dengan gay atau tak sengaja ada couple serius dengan gay.

* Research ini diceritakan semula oleh mereka yang berpengalaman bergaul dengan golongan gay dan golongan seangkatan dengannya.


( Gambar Hiasan)

4 comments:

ZAHAR said...

nasib baik aku tak hensem

Hamba said...

menarik! menambah ilmu pengetahuan ni..hhuhu

Aqil Shahmi said...

Aku kurang bersetuju la..Coz ada ramai jejaka hensem yg pkai smart2,perfumes branded,bt facial face..jaga fesyen rambut and pe semua demi utk memikat wanita dan menjaga imej dgn pasangan diorg dan supaya pasangan diorg tak cari lain..
Bg aku artikel di atas perlu dinilai coz xsemua mcm tu..nnti naya kat semua jejaka2 yg hensem..
So, girl..must be FAIR..

Aqil Shahmi said...

Aku kurang bersetuju la..Coz ada ramai jejaka hensem yg pkai smart2,perfumes branded,bt facial face..jaga fesyen rambut and pe semua demi utk memikat wanita dan menjaga imej dgn pasangan diorg dan supaya pasangan diorg tak cari lain..
Bg aku artikel di atas perlu dinilai coz xsemua mcm tu..nnti naya kat semua jejaka2 yg hensem..
So, girl..must be FAIR..